Google Analytics je založený na technológii Urchin Web Analytics,
ktorú spoločnosť odkúpila v marci 2005.
Táto technológia je jednou z najlepších a najpodrobnejších služieb určených
na monitorovanie návštevnosti webových stránok, ktorá bola dovtedy tvrdo platená.
Výhody:
Podrobné štatistiky
počet nových návštevníkov
počet pravidelných návštevníkov
miesta odkiaľ sa návštevníci pripájajú (v podpore sú samozrejme aj slovenské mestá),
z akého článku bol opustený blog
aké internetové pripojenie používajú
z akých stránok vás navštívili
aký používajú prehliadač, OS, jazyk
a mnoho mnoho ďalších
Všetky štatistiky sú prehľadné, zobrazujúce sa buď v kruhových alebo stĺpcových grafoch, záleží od toho aký graf si zvolíte.
Zadarmo
Nevýhody:
Príliš podrobné štatistiky, pre užívateľa ktorému stačí obyčajný údaj o počte návštevníkov zbytočne komplikované
Štatistiky sa spracovávajú dávkovo, čo znamená že spracovávanie neprebieha v reálnom čase
Chýba podpora slovenčiny príp. češtiny
Chýba porovnanie návštevnosti s ostatnými blogmi ako napr. v toplist.cz
Takže ako vlastne spojazdniť Google analytics? Stačí ak sa zaregistrujete na google.com/analytics , potom pri registrácii vpíšete okrem iného aj adresu vášho blogu v tvare: http://www.vasemeno.blog.sme.sk/ (je dôležité aby ste to napísali aj s www!).
Následne vám systém vygeneruje html kód, ktorý skopírujete a vložíte napr. do údajov o autorovi.
No a potom vám nezostáva nič iné ako čakať na prvé štatistiky.
Screenshoty:
Tieto screenshoty pochádzajú z mojich štatistík zo dňa 5.1.2007
Tip:
Chcete vedieť aký hardware potrebuje Google na to aby bol schopný hľadať
v 4,28 miliardách stránok, 880 miliónoch obrázkov a 885 miliónoch správ z diskusných skupín? V mojom článku Na čom preboha beží Google?? sa to dozviete:)